СХЕМА ВИВЧЕННЯ І НАПИСАННЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАСУ
І. Загальні відомості про клас та історія
його формування:
1.1.
кількість учнів, із них хлопчиків
і дівчаток;
1.2.
віковий склад;
1.3.
час виникнення;
1.4.
чи були з`єднання з іншими
класами, зміна класних керівників тощо.
ІІ. Зміст і характер діяльності:
2.1.
Навчання:
2.1.1. загальна характеристика успішності і дисципліни;
2.1.2. нагляд, контроль за оцінками окремих
учнів, вимоги класного керівника до учнів, активу і всього класу;
2.1.3 взаємодопомога,її форми й організація;
2.1.4. дисципліна класу на уроках і під час
виконання домашніх завдань;
2.1.5. негативні моменти в навчальній роботі
(шпаргалки, підказки, списування).
2.2.
Життя класу поза навчальними заняттями. Інтерес до
сучасних політичних подій розвитку держави, музики, мистецтва, літератури,
спорту, колекціонування тощо, форми виявлення цих інтересів у класі: читацькі
конференції, відвідування театру, кіно, обговорення побаченого, походи,
екскурсії тощо; участь класу в суспільному житті.
2.3. Інші види діяльності (типові ігри, праця, художня
самодіяльність, образотворче мистецтво, спорт).
ІІІ.
Керівництво класом і його організація.
3.1. Актив класу:
3.1.1. староста і його робота;
3.1.2. характеристика активістів (їхня
моральна гуманність, ініціативність, самостійність і наполегливість,
вимогливість до себе та інших, авторитет серед однокласників і його підстави,
організаторські здібності, турбота про окремих учнів, ставлення до громадської
думки, становище в системі міжособистісних стосунків).
3.2. Наявність у класі неофіційних лідерів, їх особливості та засоби
впливу на клас, ставлення до них активу;
3.3. наявність «знехтуваних», причини відчуженості і можливі шляхи зміни
ставлення до них однокласників;
3.4. система стосунків усередині класу, ступінь міцності:
3.3.1. орієнтаційна єдність класу, вияв
взаємної вимогливості, чуйності, дружньої турботи, взаємодопомоги, гуманізму,
поваги, милосердя;
3.3.2.наявність або відсутність групувань,
їх внутрішня основа і міра зацікавленості в спільних справах класу, критика і
самокритика;
3.3.3. особливості взаємостосунків між
хлопчиками і дівчатками;
3.3.4. прояви приятелювання і дружби між
окремими учнями, внутрішня основа цих
стосунків, емоційне задоволення чи незадоволення від них учнів класу.
3.5. Особливості класного керівника і його
вплив на клас: організаторські здібності, знання психології школярів, їхніх
інтересів, загальний стиль керівництва тощо; ставлення класу до класного
керівника, його авторитет серед учнів.
3.6. Рівень розвитку класу (спрямованість,
організаційна, вольова, інтелектуальна й емоційна єдність, підготовленість до
спільної діяльності.
3.7. Аналіз конкретних прикладів впливу
класу на особистість того чи іншого учня й особистості на клас.
3.8. Визначення основних недоліків в
організації життя класу і конфліктів серед його членів, шляхи їх подолання.
Характер спільного емоційного клімату в класі: бадьорий, життєрадісний, інертний,
напружено-нервовий і т.п.. Дисциплінованість.
3.9. Професійна спрямованість учнів класу.
3.10. Загальні висновки про рівень розвитку
класу як групи.
Немає коментарів:
Дописати коментар