четвер, 3 грудня 2015 р.

Характеристика класу

           СХЕМА ВИВЧЕННЯ І НАПИСАННЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАСУ


І. Загальні відомості про клас та історія його формування:
1.1.          кількість учнів, із них хлопчиків і дівчаток;
1.2.           віковий склад;
1.3.          час виникнення;
1.4.          чи були з`єднання з іншими класами, зміна класних керівників тощо.
ІІ. Зміст і характер діяльності:
     2.1. Навчання:
2.1.1. загальна характеристика успішності і дисципліни;
2.1.2. нагляд, контроль за оцінками окремих учнів, вимоги класного керівника до учнів, активу і всього класу;
2.1.3 взаємодопомога,її форми й організація;
2.1.4. дисципліна класу на уроках і під час виконання домашніх завдань;
2.1.5. негативні моменти в навчальній роботі (шпаргалки, підказки, списування).
2.2. Життя класу поза навчальними заняттями. Інтерес до сучасних політичних подій розвитку держави, музики, мистецтва, літератури, спорту, колекціонування тощо, форми виявлення цих інтересів у класі: читацькі конференції, відвідування театру, кіно, обговорення побаченого, походи, екскурсії тощо; участь класу в суспільному житті.
      2.3. Інші види діяльності (типові ігри, праця, художня  самодіяльність, образотворче мистецтво, спорт).
  ІІІ. Керівництво класом і його організація.
     3.1. Актив класу:
3.1.1. староста і його робота;
3.1.2. характеристика активістів (їхня моральна гуманність, ініціативність, самостійність і наполегливість, вимогливість до себе та інших, авторитет серед однокласників і його підстави, організаторські здібності, турбота про окремих учнів, ставлення до громадської думки, становище в системі міжособистісних стосунків).
       3.2. Наявність у класі неофіційних лідерів, їх особливості та засоби впливу на клас, ставлення до них активу;
       3.3. наявність «знехтуваних», причини відчуженості і можливі шляхи зміни ставлення до них однокласників;
       3.4. система стосунків усередині класу, ступінь міцності:
 3.3.1. орієнтаційна єдність класу, вияв взаємної вимогливості, чуйності, дружньої турботи, взаємодопомоги, гуманізму, поваги, милосердя;
3.3.2.наявність або відсутність групувань, їх внутрішня основа і міра зацікавленості в спільних справах класу, критика і самокритика;
3.3.3. особливості взаємостосунків між хлопчиками і дівчатками;
3.3.4. прояви приятелювання і дружби між окремими учнями, внутрішня основа  цих стосунків, емоційне задоволення чи незадоволення від них учнів класу.
3.5. Особливості класного керівника і його вплив на клас: організаторські здібності, знання психології школярів, їхніх інтересів, загальний стиль керівництва тощо; ставлення класу до класного керівника, його авторитет серед учнів.
3.6. Рівень розвитку класу (спрямованість, організаційна, вольова, інтелектуальна й емо­ційна єдність, підготовленість до спільної діяльності.
3.7. Аналіз конкретних прикладів впливу класу на особистість того чи іншого учня й особистості на клас.
3.8. Визначення основних недоліків в організації життя класу і конфліктів серед його членів, шляхи їх подолання. Характер спільного емоційного клімату в класі: бадьорий, життєрадісний, інертний, напружено-нервовий і т.п.. Дисциплінованість.
3.9. Професійна спрямованість учнів класу.
3.10. Загальні висновки про рівень розвитку класу як групи.



Немає коментарів:

Дописати коментар